„Anatominiai traukiniai“-Steam veikla skirta savo kūno pažinimui

          Veiklos metu turėjome galimybę susipažinti su žmogaus  anatomija, aptarti kūno dalių paskirtis, plėsti žmogaus kūno sampratos sąvokas, lyginti, skaičiuoti kūno dalis, leisti į labai įdomią patirtinę veiklą, tiesiant ,,anatominius kraujagyslių, nenutrūkstančius  nervinių laidų keliukus“, susipažinti su galvos smegenimis, stuburo slanksteliais, neuronais ir kt.

       Pilnoje netikėtumų žaismėje, lavinant smulkiąją motoriką, patiriant daug teigiamų emocijų bei  užsiimant kilniais darbais, vaikai dirbo komandose, bendradarbiavo, siekė svarbiausio tikslo- išgelbėti žmogui gyvybę.

      Pastaruoju metu daug diskutuojame apie vaikų taisyklingą laikyseną, užsiėmimų metu akcentuojame tinkamas kūno dalių išdėstymas pratimų atlikimų metu: nugaros, pilvo, galvos, kojų ar kt. , bet vaikams trūksta išsamesnės informacijos.  Todėl ši  edukacinė veikla- kaip įvadas į pažintį su savo kūno anatomiją, geresnį savęs pažinimą.

STEAM veikloje „Ledo kubeliai“ ugdytiniai stebėjo, tyrinėjo, eksperimentavo ir plėtė žinias apie vandens savybes. Vandens atsinešėme iš lauko jį užšaldėme. Vaikai tyrinėjo ledo savybes: šaltas, bespalvis, kietas, tirpsta kai šilta, o kai palieti pirštuku dar greičiau pradeda tirpti. Ugdytiniai sužinojo, kad kai lauke būna šalta, vanduo sušąla į ledą ir jo valgyti negalima, nes jis labai nešvarus. Kai ledo kubeliai ištirpo, pamatėme kokia nešvari liko servetėlė. Vaikai pradėjo svarstyti: ,,O kokius ledus tada galima valgyti? -Tuos kur tėveliai perka parduotuvėje,- visiems paaiškino Urtė“
 

 
 Edukacinė, fizinį aktyvumą skatinanti Steam veikla-  pramoga „O kas ten virš debesų toli, toli aukštai?“
     Vaikai aktyviai veikdami galėjo sukurti savo„kosminę erdvę“, kur drąsiai įveikė savo suprojektuotus dangaus keliukus. Keliaudami po „kosmoso erdves“ jie turėjo galimybę pasitelkti savo fantaziją ir kūrybines galias. Bendradarbiaudami kartu vaikai sukūrė ateivį-„kosmoso žmogiuką“.
 
   Steam ugdymui ,,Drugelių” gr. ugdytiniai pasirinko gamtos mokslų taikymą išvykoje į Kauno m. Tado Ivanausko muziejų  pažintinėje edukacijoje-” Drambliukas turi dideles ausis, o kas neturi uodegos?”
    Tyrinėjimai, eksperimentai, bandymai, džiugios emocijos, tai- puiki galimybė paįvairinti veiklas su vaikais.  Kaip tikri mokslininkai vaikai smalsaudami, bendraudami, stebėdami, liesdami, užuodžiant galėjo atlikti užduotis-turėjo galimybę ne tik mokytis, bet ir pažinti labai įvairų savo formomis, spalvomis, garsais, kvapais gamtos pasaulį.
 

Steam veikla pasitelkiant pasaką ,,Trys paršiukai“

Grupėje su vaikais klausėme pasakėlę  ,,Trys paršiukai“ nusprendėme pabandyti sukonstruoti paršelių namelius. Vaikai pasirodė esantys tikrai išradingi  architektai. Sukonstruoti namelius pavyko  iš šiaudų, pagaliukų, o tvirčiausias namas, kurio nepavyko nupūsti buvo iš kaladžių. Vaikai patyrė džiugių emocijų tyrinėdami, diskutuodami ir konstruodami.


„Kiaušinio lukšto judėjimas“

Drugelių gr. reikėjo kiaušinio lukštų, stiklinės su vandeniu ir sausos lėkštės.
Sušlapinome kiaušinio lukštą ir padėjome ant lėkštės. Judinome lėkštę ir stebėjome, kaip juda kiaušinio lukštas.
Atlikome eksperimentą ir išsiaiškinome, kaip sušlapinus kiaušinio lukštą jis juda lėkštėje. Pabandėme tai pakartoti su sausu kiaušinio lukštu. Ar pavyko? Ne. Kiaušinio lukštas tik slidinėjo lėkštėje, bet nesirideno. Vaikų idėja buvo pabandyti šį eksperimentą atlikti su 3 kiaušinio lukštais vienoje lėkštėje. Ridenosi, tik dažnai lukštai vienas į kitą atsitrenkdavo ir trukdė vienas kitam laisvai ridentis.
Ugdėsi vaikų kritinis mąstymas, stambioji motorika, probleminis mąstymas, pažintiniai gebėjimai.

 
 

STEAM veikla-„Augink eglę skarotą“
      Ugdomųjų veiklų metu taikant STEAM metodikos elementus, skatinamas savaiminis, aktyvus, patirtimi grindžiamas mokymasis, skatinantis vaikų kūrybiškumą, problemų sprendimą, inžinerinę mąstysena bei kritinį mąstymą.
     Veikla- „Augink eglę skarotą“ lavino mąstymą, smulkiąją motoriką, kūrybiškumą, drąsą, bei skatino patiems priimti sprendimus judrios veiklos metu. „Eglutės“-bokšto iš  skirtingo dydžio ir aukščio trikampių statyba  (inžinerija), „eglės puošyba“ (menai), „kieno bokštelis  ilgesnis, kieno trumpesnis?“ (matematika)

„Netradicinių lauko priemonių praktinis taikymas vaikų ugdyme“

        Netradicinės lauko priemonės ir praktinis jų taikymas rodo, kokia įtraukianti ir smagi gali būti vaikų veikla, kiek daug neišnaudotų dalykų atrandame tada, kai išsilaisviname iš standartų daromos įtakos. Aktyvus judėjimas lauko aplinkoje atveria naujas galimybes lavinti  STEAM- gamtos mokslų, inžinerijos žinias.


Saulučių“ grupės ugdytiniams nagrinėjant temą „Jo didenybė moliūgas“, pasitelkus STEAM ugdymo metodą įprastos kasdieninės vaikų veiklos tapo atradimų ir savaiminio mokymosi dienomis. Vieną dieną buvo pasinėrę į matematikos atradimus. Sąlyginiu matu – virvute matavo moliūgų apimtį. Vaikai matuodami, lygindami patys išsiaiškino, kad moliūgai skirtingo storio, netgi virvutės buvo per trumpos jų apimčiai apjuosti. Antrąją dieną moliūgas tapo tyrinėjimo objektu. Tyrinėjo jo sandarą, aiškinosi kas yra moliūgo viduje. Sužinojo, jog moliūgo viduje yra minkšta medžiaga, sultys ir daug sėklų. Ėmėsi veiklos ir su sėklomis jas plovė, džiovino, stebėjo vykstančius pokyčius. Trečioji diena buvo skirta menams. Moliūgėliai vaikams pasitelkus vaizduotę, fantaziją ir įvairias medžiagas, tarsi, atgijo tapo žaviomis lėlytėmis. Ketvirtoji diena buvo skirta mokslinėms išdaigoms. Vaikai atliko eksperimentą „Sodos moliūgėliai“. Jie iš sodos nulipdė ir išdžiovino moliūgėlius. Vėliau ant jų lašino actą, stebėjo vykstančią reakciją, samprotavo kodėl taip atsitiko? Komentavo: „mano verda“, „burbuliuoja“, „šnypščia“, „mano ištirpo“ , „ išviriau sriubą“, netgi ištiesią ranką virš indo tikrino „sriubos“ temperatūrą. „mano ištirpo“ ir pan. samprotavo, tikrino ir įsitikino, komentavo.

 


Vaikai buvo tikrais jaunaisiais mokslininkais, kūrėjais, išradėjais ir atradėjais. Samprotaudami, mąstydami, diskutuodami, džiaugdamiesi, dalindamiesi savo patirtimi, padėdami vieni kitiems per praktinį patyrimą įgijo naujų žinių.


Lapkričio mėnesį, “Paukštelių” gr. ugdytiniai, STEAM veikloje “Dailedienis”, pasijuto mažaisiais drabužių dizaineriais. Panaudodami veiklai ausų krapštukus ir dažus, vaikai štampavo raštus ant trafaretų, taip sukurdami nuostabius ir išskirtinius drabužius.


Pirmą lapkričio trečiadienį ,,Nykštukuose” vyko ,,Linksmosios laboratorijos”. Vaikai pilstė vandenį, pipetėmis lašino skystą muilą, maišė. Paskui šiaudeliais pūtė muilo burbulus. Buvo labai smagu!