STEAM veikla „Ledukų šalyje“( 2023-01-18)
STEAM veiklos su vandeniu kelia daug susidomėjimo vaikų tarpe, teikia daug džiugių emocijų ir padeda įgyti daugiau žinių Steam mokymuose.
Eksperimentuodami su vandeniu ugdytiniai sužinojo apie vandens savybes ir būsenas, žiūrėdami vaizdo medžiagą praplėtė savo žinių bagažą apie jo svarbą žmogui ir aplinkai, gilinosi, išsiaiškino, kad jis būna: skystas, bet gali virsti ir ledu arba garais. Spėliojo kas jam nutinka aukštoje ar žemoje temperatūroje.
Eksperimentas: Vaikai bandė vandenį pilti į šaldymo maišelius ir užšaldyti,palyginti maišelių vandens turinį- kiek vandens telpa viename maišelyje ir kiek iš to kiekio vandens galime pasigaminti ledukų.
Į stiklinę su vandeniu įmetė ledo gabaliuką, pririšo siūlą prie pieštuko ir siūlo galą uždėjo ant leduko, užbėrė druskos ir stebuklai – siūlas prišalo prie kubelio. Buvo smagu „žvejoti“ ledo kubelius.
Statydami „ledo pilį“ vaikai ugdytinai sužadino kūrybinę vaizduotę ir pasirėmę praktiniais Steam veiklos įgūdžiais , savarankiškai, lavindami bendradarbiavimo įgūdžius, smulkiąją motoriką, atliko matavimus pilies pagrindui sukurti, dėliojo detalių ( ledukų) atkarpas –formavo sienas, išmėginę konstrukcijos tvirtumą , statinį architektūriškai apipavidalino.
Pasigaminę spalvotų ledukų ir pasistatę pilį stebėjo, per kiek laiko kambario temperatūroje ledas vėl virsta vandeniu, kaip liejasi ir maišosi dažai, bėrė druskos ant spalvotosios pilies ir aiškinosi ar ledas ištirpsta greičiau?
Mokytoja Laima Dumbrauskienė, „Drugelių“ gr. (5-6m.)