STEAM sala – metodinė priemonė „Kaimas“ (2023-05-16)
Labai svarbu sukurti sveiką aplinką ir sudaryti visas sąlygas, kad ugdytiniai galėtų, pažintų augalus, galėtų juos prižiūrėti ir rūpintis jais bei sužinotų augalų naudą žmogui.
Kilo idėja sukurti mini STEAM salelę, „Kaimas“, kurioje vaikai įgytų teorinių- praktinių žinių apie kaimo aplinką, augalų auginimą, gilintų žinias apie kaime auginamus gyvulius, jų priežiūrą, motyvuoti, domėtis gyvuoju gamtos pasauliu ir ugdyti meilę gamtai, formuoti suvokimą (kelio nuo sėklos iki augalo ar vaisiaus) per asmeninę vaiko patirtį, ugdyti gebėjimą rūpintis augalais. (Problemų sprendimu ir projektais grindžiamas mokymas)
Vaikai dalyvavo sodybos kūrimo procese- statė, dažė namelius, apjuosė sodybą tvora, sudėliojo akmenėlių takelius, į drėgną žemę pasodino augalų sėklas, „įkurdino“ naminius gyvulius. (Dėmesys STEAM temoms ir kompetencijoms)
Kasdien žaisdami vaidmeninius žaidimus šiame kampelyje, stebėjo pokyčius, kaip dygsta, auga augalai, įgijo žinių, kaip jais rūpintis, sužinojo, kokių sąlygų reikia, kad augalai augtų. Tyrinėjo augalų savybes pasitelkdami penkiais pojūčiais. Susipažino su naminiais gyvuliais, buvo skatinami globoti, rūpintis jais, sužinojo, kuo jie naudingi žmogui. Ugdėsi ekologinę savimonę, atsakomybę už artimiausią aplinką, pagarbą darbui.
„Boružėlių“ gr. (3-4 m.), mokytojos Sigita Cipkuvienė, Vesta Mitrulevičienė.