Menu Close

Kūrybinės sveiko maisto gaminimo ir degustavimo dienelės-„Gaminu kas sveika, gražu ir gardu!“

Kūrybinės sveiko maisto gaminimo ir degustavimo dienelės -„Gaminu kas sveika, gražu ir gardu!

         Kūrybinės sveiko maisto gaminimo dienelių metu ugdytiniai supažindinami sveikatai palankiu maistu, skirtingų maisto produktų gamybos technologijomis, higienos reikalavimų taikymu gamybos procese, maisto juslinio vertinimo eiga. Taip pat vaikai turi galimybę išbandyti savo  jėgas maisto produktų kūrybos ir dekoravimo procese, eksperimentuoti su netradicinėmis maisto žaliavomis.

       Kadangi ruduo mus lepina įvairių daržovių ir vaisių gausa, todėl  ir patiekalai, kuriuos gamino mažieji „šefai“ (spalio mėnesį), nustebino maisto  gamybos proceso įvairove:

       „Saulučių“ grupės ugdytiniai vaikai mėgsta iššūkius. Didelį vos pakeliamą moliūgą parvežtą iš Dexterių „Moliūgo kiemo“ nusprendė paversti moliūgiene, išbandant kepimo maisto ruošimo būdą. Tačiau susidūrė su problema, moliūgas netilpo į kepimo krosnelę. Vaikai greitai rado išeitį, nusprendė moliūgą supjaustyti, o ten vėl atradimai … . Kepto moliūgo skonis vaikų nenuvylė, tačiau moliūgienės skanauti ne visi išdrįso.

    Obuoliukai – tai rudens karaliai, vaikų mėgstamiausias  vaisius. „Saulučių“ gr. vaikai išskanavę, išragavę obuolius, sužinoję apie jų naudingas savybes, pasinėrė į tyrinėjimo ir problemų sprendimo sritį: aiškinosi, kaip obuoliai virsta obuoliene. Išmėgino naują maisto ruošimo technologiją – virė obuolius, o jie virto obuoliene. Tačiau prieš, tai reikėjo nudirbti pasiruošimo darbus: nuplauti, nulupti, supjaustyti obuolius; sugalvoti obuolienės pavadinimą, sukurti etiketės dizainą, kurios papuošė obuolienės stiklainius. Reikėjo ir kantrybės, laukti kol obuolienė išvirs, bet skonis nenuvylė.

    „Drugelių“ grupės ugdytiniai galėjo pasididžiuoti maisto dekoravimo gebėjimais, savo išskirtiniu  patiekalo dizainu, kurį pavadino  “Skanios šluotos ir voriukai”.  Vaikai su dideliu kūrybiniu užsidegimu improvizavo gamindami valgomas „raganų šluotas ir voriukus“. Dėmesingai, susikaupę ir kuo tiksliau stengėsi supjaustyti sūrį juostelėmis, užsukti jį ant pagaliuko,  užrišti sūrio juosteles. Teko pasinaudoti enciklopedija  ir praplėsti savo žinias  apie voro sandaros ypatumus, nes iškilo problema – kiek voriukas turi kojų?

    „Paukštelių‘‘  ir „Zuikučių“ grupės ugdytiniai buvo supažindinti su „Vaisių ir daržovių“ produktų gamybos technologija- „Sveikuoliškų salotų“ gamyba ir dekoravimu, aptarė salotų naudą  organizmui.

         Buvo ugdomi vaikų sveikos gyvensenos, bendravimo, bendradarbiavimo, smulkiosios  motorikos bei  kasdienio  gyvenimo įgūdžiai. Vaikai susipažino „su maisto dizaino“ samprata, nes  estetinis maisto pateikimas lėkštėje, tai yra tarsi spektaklis, kuris suteikia daug potyrių ir išgyvenimų patiekalo net neparagavus.

 

Skip to content